00491755234725

تنها صدای موجود از فروید

تنها صدای موجود از فروید
خلاصه

در 7 دسامبر سال 1938 ، کارمند رادیو BBC زیگموند فروید را در خانه جدید خود در همپستد ، شمال لندن ملاقات می کند . خانه ای که فروید چند ماه پیش تر پس ازالحاق و استقرار نازی ها در اتریش به آنجا نقل مکان کرده بود.

8 6 98

پیام  رادیویی زیگموند فروید 
ترجمه علی درخشنده

در 7 دسامبر سال 1938 ، کارمند رادیو BBC  زیگموند فروید را در خانه جدید خود در همپستد ، شمال لندن ملاقات می کند . خانه ای که فروید چند ماه پیش تر پس ازالحاق و استقرار نازی ها در اتریش به آنجا نقل مکان کرده بود. 
وی 81 ساله بود و از سرطان غیرقابل تحمل فک و دهان رنج  می برد. هر کلمه به سختی گفته می شد .
ضبط رادیو BBC تنها ضبط صوتی شناخته شده فروید ، بنیانگذار روانکاوی و یکی از چهره های برجسته  قرن بیستم است. 
فروید  به زبان انگلیسی با لهجه بسیار سنگین ،می گوید:
من فعالیت ام را  به عنوان یک متخصص نورولوژیست آغاز کردم و کوشش کردم تا به بیماران نوروتیک خود کمک شایانی کنم. تحت تأثیر یک دوست بزرگتر و به همت خودم ، برخی از حقایق مهم جدید را راجع به  ناخودآگاه در حیات روانی ، امیال غریزی و غیره کشف کردم. از این یافته ها  علم جدید ، روانکاوی ،که بخشی از روانشناسی و یک روش جدید برای درمان نوروز است رشد یافت. من مجبور شدم برای این شانس خوب  هزینه گزافی  بپردازم. مردم  حقایق مرا باور نداشتند و تئوریهای من را نا خوشایند می دانستند. مقاومت ها نیرومند و بی امان بود. در پایان من موفق به جذب دانش آموزان و ایجاد یک انجمن بین المللی روانکاوی شدم. اما مبارزه هنوز پایان نیافته است. 

زیگموند فروید 



صدای زیگموند فروید 
(Sigmund Freud's Voice (BBC Broadcast Recording 1938




 

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)