00491755234725

اخبار

مجموعه رویدادها، تازه ها 
نمایش در هر صفحه
4 4 1402
سمینار شانزدهم لکان: از بزرگ دیگری به دیگری

ترجمه انگلیسی سمینار ۱۶ لکان از بزرگ دیگری به دیگری توسط انتشارات polity در سپتامبر منتشر خواهد شد. هم اکنون نسخه پیش فروش در آمازون دسترس است. این نسخه توسط ژک‌آلن‌میلر بازنویسی و ویرایش شده بروس فینک آن را به انگلیسی برردانده است این سیمنار به دلیل رویدادی های ماه می ۱۹۶۸ زمان حساسی برای جریان روشنفکری در فرانسه بوده است.

21 3 1402
کتاب تازه: خوانش سمینار هفتم ژک لکان

مطالعه سمینار هفتم لکان کتاب جدید اوست . این کتاب مجموعه‌ای از تحلیل‌های نو از سمینار اخلاق لکان و تأملات زیرکانه‌ای درباره آنچه که اخلاق لکان را به حوزه تفکر روانکاوانه امروز پیوند می‌دهد ارائه می‌کند.

17 3 1402
دین و روانکاوی، تازه‌‌ترین کتاب ریچارد بوتبی

ریچارد بوثبی، فیلسوف و نویسنده‌ی مشهور، که دو کتاب مرگ‌ومیل و فروید در مقام فیلسوف از او به فارسی ترجمه شده است در واپسین کتاب خود باتوجه به مفهوم« das Ding» ، به مساله‌ی دین خواهد پرداخت

3 3 1402
همه دیوانه هستند

ورکشاپ فیلد فرویدین در لندن- دوره مقدماتی به سرپرستی و اجرای ژک آلن میلر

26 2 1402
کتاب تازه:دورای شما کیست؟

Dries G. M. Dulsster نویسنده‌ی کتاب، هماهنگ کننده دوره‌ی کارآموزی و ناظر آموزشی در گروه روانکاوی و مشاوره بالینی، دانشگاه گنت، بلژیک است. او به عنوان روانکاو در یک مطب خصوصی کار میکند و سردبیر مجله Psychoanalytische Perspectieven است.

18 2 1402
کلینیک و نقد پدرسالاری

patriarchy به عنوان یک سیستم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که برای سلطه و استثمار زنان توسط مردان، اقلیت های نژادی، طبقاتی یا جنسیتی توسط اکثریت سفید، استعماری، بورژوایی و دگرجنسگرا ساخته شده است، اکنون با مبارزات فمینیستی، ایدئولوژی های بیدار و فعالیت جامعه LGBTQIA + روربرو است.

17 2 1402
بیست و یکمین کنگره‌ی NLS

بیست و کنگره‌ی NLS در سال 2023 با نام ناخشنودی و اضطراب در اتاق درمان(کلینیک) و فرهنگ(تمدن)، Discontent and Anxiety in the Clinic and in Civilisation، از شنبه بیستم و یکشنبه بیست و یکم ماه می( ماه جاری) آغاز می‌شود.

14 2 1402
پایان جلسات خوانش آخرین کتاب ژک آلن میلر

شنبه 16 ام اردیبهشت آخرین جلسه از سری سیمنارهای روانکاوی چگونه پایان می‌یابد( با نگاه ژاک‌آلن‌میلر) است. این سیمنارها زیر نظر حلقه‌ی لکانی استرالیا در فضای زوم و باارائه‌ی Russell Grigg ، دانش آموخته و استاد دانشکده‌ی روانکاوی دانشگاه پاریس 8 برگزار شد.

17 2 1400
LA PSYCHANALYSE ET LE POLITIQUE

چهل و هشتمین سری سخنرانی تولد زیگموند فروید(به علت محدودیت کرونایی بصورت وبینار) با عنوان «روانکاوی و سیاست» توسط کولت سولر ارائه میشود.

14 2 1400
تولد زیگموند فروید

They have hosted a lecture on his birthday ever since, and in a few days Colette Soler will present the 48th Sigmund Freud lecture, "Psychoanalysis and Politics

7 2 1400
کدام سایکوتیک ترند؟ احمدی نژاد که خودش را هگل می داند یا اکبر جباری که خودش را روانکاو می داند؟!

احمدی‌نژاد اختلال «سایکوتیک» دارد و باید تحت درمان باشد اینکه یک سیاستمدار ایرانی مسلمان شیعه، خودش را «هگل» بداند، حالش وخیم‌تر از آن مسلمانی است که خودش را «ولیّ خدا» می‌داند. اما اگر کسی خود را هر دوی این‌ها بداند، بی‌شک باید تحت معالجه قرار گیرد.

22 1 1398
موزه ی در حال حرکت

موزه ی در حال حرکت برگاسه 19 به عنوان موزه ی زیگموند فروید پس از سالها مرمت و تعمیر می شود